Nešto više od tri godine nakon premijernog predstavljanja druge generacije modela i30, s kojim je južnokorejska automobilska kompanija na mnogim tržištima konkurenciji ozbiljno pomrsila račune, u Hyundaiju su odlučili da je došlo vrijeme za minimalističko podmlađivanje nakon kojeg bi i30 bez problema trebao nastaviti svoju uspješnu "bestseller" priču.
Nekolicinu toga već smo napisali o drugoj proevropskoj generaciji Hyundaijevog modela i30, koji svoje mjesto pod suncem traži u jednoj od klasa gdje je konkurencija poslovično najžešća, pa ćemo ovaj put priču započeti s onim što je na osvježenoj verziji drugačije u odnosu na izvornik.
Pogled izvana otkriva nove ravne rešetke na masci hladnjaka koje nam se mnogo više dopadaju od kompleksnije dizajniranih zakrivljenih rešetki koje su korištene na prvoj seriji. Uz novi dizajn aluminijskih felgi i proširenu ponudu boja karoserije, to je zapravo sve što se izvana razlikuje na osvježenom i30. Vjerovatno smo očekivali novu grafiku u kućištima prednjih i zadnjih svjetala, možda još poneki detalj na odbojnicima, ali u Hyundaiju su mislili da je nova maska hladnjaka sve što je bilo potrebno. Slažemo se s njima, jer na solidno dizajniranoj karoseriji, koju je "potpisao" bivši dizajner Mercedesa i BMW-a Thomas Bürkle, zapravo i nema mnogo prostora za poboljšanja.
Sve u svemu, bez obzira na ugao posmatranja, i30 je i dalje perfektan predstavnik velikoserijskog konfekcijskog automobila 21. stoljeća na kojem nema ništa što bi se posebno izdvajalo u negativnom ili pozitivnom kontekstu. Sa većim promjerom točkova automobil bi, definitivno, izgledao atraktivnije, ali teško da bi se sa previše plitkim gumama tako dobro nosio sa lošim cestama.
Osim što je u unutrašnjosti ovog automobila zavidno tiho, zahvaljujući raskošnom tragu točkova i naglašenom međuosovinskom rastojanju tu je i mnogo prostora za sve putnike, čak i ako su svi natprosječne visine. Nakon smještaja na solidno profilisano sjedište i podešavanje upravljača po dubini i visini, vozač neće imati razlog za bilo kakav prigovor. Ono što smo rekli svojevremeno, ponavljamo opet: i30 nudi prostor u unutrašnjosti koji se očekuje od automobila veće klase. Pored novih boja i materijala na pojedinim oblogama, uz paket opreme testnog primjerka stiže sve što je neophodno za ugodna putovanja, bez suvišnih dodataka koji su, počesto, nepotrebno bacanje para.
Uz pohvalnu ergonomiju, bez komplikovanih rješenja, posebno nam se dopada mjesto na kojem su smješteni priključci za eksterne uređaje. Dopadaju nam se i udobna sjedišta, ali i činjenica da je većina precizno sklopljenog okruženja mekana na dodir. Osvjetljenje instrumenata može se prigušiti regulatorom intenziteta svjetla, što je od velike pomoći prilikom vožnje noću, a osvjetljenje informacionog displeja na vrhu centralne konzole može se u potpunosti isključiti. Jedna od novosti za vozača su 3 radna programa osjetljivosti upravljača (normal, comfort i sport). Na otvorenim cestama uvijek smo birali „sport“, očekujući adekvatnu preciznost i otpor na upravljaču, ali je ono što smo osjetili pod prstima ipak bilo ispod očekivanog.
Ovjes generalno spada među mekše. Podešen je da putnicima prvenstveno osigura natprosječan nivo udobnosti, ali je još uvijek dovoljno čvrst, što i30 svrstava u kategoriju automobila koji se, bez naglašenog lateralnog naginjanja, prilično dobro nose sa krivudavim dionicama. Uz kvalitetne gume i veoma lagan motor mogućnost podupravljanja na dobroj podlozi ovdje faktički ne postoji. U svakom slučaju, i30 na cesti „leži“ veoma dobro.
Osnovni benzinski atmosferski 1,4-litarski motor nove generacije (Kappa) čišći je i lakši od prethodnika, ali da su nas iz Hyundaija pitali treba li takav motor biti u ponudi za i30, ruku na srce, rekli bismo da ne treba. Zašto u automobil donje-srednje klase stavljati motor kojem je optimalno okruženje danas upitno čak i u automobilima niže klase? Uzimajući u obzir masu opterećenog automobila, uspone i dinamiku današnjeg prometa, 100 "konja" teško izlazi na kraj sa spomenutim faktorima. U ostvarivanju kakvih-takvih međuubrzanja na otvorenoj cesti, što je najbitnije prilikom izvođenja najopasnije radnje u prometu – pretjecanja, vozaču će biti lakše utoliko što je Hyundai za ovaj automobil pripremio izvanredno precizan i kratak hod ručice mjenjača koju će u potrazi za obrtnim momentom, eto, morati da koristi veoma često.
Hyundaijev 1,4-litarski motor, dakle, nudi više zvuka nego slike i uz ostvarene rezultate prosječne potrošnje goriva, koji prilično zaostaju za rezultatima današnjih (turbo)benzinaca slične koncepcije i radne zapremine, mnogo bolje bi se snašao u nekom manjem (lakšem) automobilu. Isto mislimo i za sve slične atmosferske motore "stare škole" koje pojedini proizvođači automobila, kao najjeftinije opcije, još uvijek imaju u svojoj ponudi za modele u klasi kojoj pripada i30. Sve zajedno vjerovatno neće smetati korisnicima skromnijih zahtjeva, ali u slučaju odlično izbalansiranog automobila poput ovoga mi bi odabrali neki od kapacitetnijih benzinaca koji su na policama Hyundaija.
Nakon sabiranja i oduzimanja smatramo da Hyundai i nekoliko godina od premijere još uvijek ima veoma dobar automobil za kupce koji su se pronašli negdje na pola puta između svojih želja i stvarnih mogućnosti. Njima u prilog svakako ide i vijest o aktuelnom akcijskom popustu uz koji se identičan automobil može odvesti kući za malo više od 25.000 KM što je, zaključno sa povoljnim garantnim uslovima, zaista korektna ponuda.
Pogled izvana otkriva nove ravne rešetke na masci hladnjaka koje nam se mnogo više dopadaju od kompleksnije dizajniranih zakrivljenih rešetki koje su korištene na prvoj seriji. Uz novi dizajn aluminijskih felgi i proširenu ponudu boja karoserije, to je zapravo sve što se izvana razlikuje na osvježenom i30. Vjerovatno smo očekivali novu grafiku u kućištima prednjih i zadnjih svjetala, možda još poneki detalj na odbojnicima, ali u Hyundaiju su mislili da je nova maska hladnjaka sve što je bilo potrebno. Slažemo se s njima, jer na solidno dizajniranoj karoseriji, koju je "potpisao" bivši dizajner Mercedesa i BMW-a Thomas Bürkle, zapravo i nema mnogo prostora za poboljšanja.
"Sviđa nam se: prostrana unutrašnjost, zvučna izolacija, udobna sjedišta, tih ovjes, precizan i kratak hod ručice mjenjača.
Sve u svemu, bez obzira na ugao posmatranja, i30 je i dalje perfektan predstavnik velikoserijskog konfekcijskog automobila 21. stoljeća na kojem nema ništa što bi se posebno izdvajalo u negativnom ili pozitivnom kontekstu. Sa većim promjerom točkova automobil bi, definitivno, izgledao atraktivnije, ali teško da bi se sa previše plitkim gumama tako dobro nosio sa lošim cestama.
Osim što je u unutrašnjosti ovog automobila zavidno tiho, zahvaljujući raskošnom tragu točkova i naglašenom međuosovinskom rastojanju tu je i mnogo prostora za sve putnike, čak i ako su svi natprosječne visine. Nakon smještaja na solidno profilisano sjedište i podešavanje upravljača po dubini i visini, vozač neće imati razlog za bilo kakav prigovor. Ono što smo rekli svojevremeno, ponavljamo opet: i30 nudi prostor u unutrašnjosti koji se očekuje od automobila veće klase. Pored novih boja i materijala na pojedinim oblogama, uz paket opreme testnog primjerka stiže sve što je neophodno za ugodna putovanja, bez suvišnih dodataka koji su, počesto, nepotrebno bacanje para.
"Ne sviđa nam se: potencijal motora, potrošnja goriva...
Uz pohvalnu ergonomiju, bez komplikovanih rješenja, posebno nam se dopada mjesto na kojem su smješteni priključci za eksterne uređaje. Dopadaju nam se i udobna sjedišta, ali i činjenica da je većina precizno sklopljenog okruženja mekana na dodir. Osvjetljenje instrumenata može se prigušiti regulatorom intenziteta svjetla, što je od velike pomoći prilikom vožnje noću, a osvjetljenje informacionog displeja na vrhu centralne konzole može se u potpunosti isključiti. Jedna od novosti za vozača su 3 radna programa osjetljivosti upravljača (normal, comfort i sport). Na otvorenim cestama uvijek smo birali „sport“, očekujući adekvatnu preciznost i otpor na upravljaču, ali je ono što smo osjetili pod prstima ipak bilo ispod očekivanog.
Ovjes generalno spada među mekše. Podešen je da putnicima prvenstveno osigura natprosječan nivo udobnosti, ali je još uvijek dovoljno čvrst, što i30 svrstava u kategoriju automobila koji se, bez naglašenog lateralnog naginjanja, prilično dobro nose sa krivudavim dionicama. Uz kvalitetne gume i veoma lagan motor mogućnost podupravljanja na dobroj podlozi ovdje faktički ne postoji. U svakom slučaju, i30 na cesti „leži“ veoma dobro.
Približno uporediva konkurencija za Hyundai i30 1.4 MPI i Sky plus:
KIA Cee'd 1.4 CVVT LX Dynamic (100 KS) - 28.990 KM
Citroen C4 Feel PureTech 1.2 (110 KS) - 33.694 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech Active (110 KS) – 34.706 KM
Volkswagen Golf 1.2 TSI BlueMotion Comfortline (105 KS) – 33.701 KM
SEAT Leon Style 1.2 TSI (110 KS) - 31.857 KM
Opel Astra Enjoy 1.4 (100 KS) – 28.276 KM
Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i Style (99 KS) – 29.142 KM
Mazda 3 G100 Emotion (100 KS) – 33.700 KM
(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)
KIA Cee'd 1.4 CVVT LX Dynamic (100 KS) - 28.990 KM
Citroen C4 Feel PureTech 1.2 (110 KS) - 33.694 KM
Peugeot 308 1.2 PureTech Active (110 KS) – 34.706 KM
Volkswagen Golf 1.2 TSI BlueMotion Comfortline (105 KS) – 33.701 KM
SEAT Leon Style 1.2 TSI (110 KS) - 31.857 KM
Opel Astra Enjoy 1.4 (100 KS) – 28.276 KM
Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i Style (99 KS) – 29.142 KM
Mazda 3 G100 Emotion (100 KS) – 33.700 KM
(cijene iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica u BiH)
Osnovni benzinski atmosferski 1,4-litarski motor nove generacije (Kappa) čišći je i lakši od prethodnika, ali da su nas iz Hyundaija pitali treba li takav motor biti u ponudi za i30, ruku na srce, rekli bismo da ne treba. Zašto u automobil donje-srednje klase stavljati motor kojem je optimalno okruženje danas upitno čak i u automobilima niže klase? Uzimajući u obzir masu opterećenog automobila, uspone i dinamiku današnjeg prometa, 100 "konja" teško izlazi na kraj sa spomenutim faktorima. U ostvarivanju kakvih-takvih međuubrzanja na otvorenoj cesti, što je najbitnije prilikom izvođenja najopasnije radnje u prometu – pretjecanja, vozaču će biti lakše utoliko što je Hyundai za ovaj automobil pripremio izvanredno precizan i kratak hod ručice mjenjača koju će u potrazi za obrtnim momentom, eto, morati da koristi veoma često.
Hyundaijev 1,4-litarski motor, dakle, nudi više zvuka nego slike i uz ostvarene rezultate prosječne potrošnje goriva, koji prilično zaostaju za rezultatima današnjih (turbo)benzinaca slične koncepcije i radne zapremine, mnogo bolje bi se snašao u nekom manjem (lakšem) automobilu. Isto mislimo i za sve slične atmosferske motore "stare škole" koje pojedini proizvođači automobila, kao najjeftinije opcije, još uvijek imaju u svojoj ponudi za modele u klasi kojoj pripada i30. Sve zajedno vjerovatno neće smetati korisnicima skromnijih zahtjeva, ali u slučaju odlično izbalansiranog automobila poput ovoga mi bi odabrali neki od kapacitetnijih benzinaca koji su na policama Hyundaija.
Nakon sabiranja i oduzimanja smatramo da Hyundai i nekoliko godina od premijere još uvijek ima veoma dobar automobil za kupce koji su se pronašli negdje na pola puta između svojih želja i stvarnih mogućnosti. Njima u prilog svakako ide i vijest o aktuelnom akcijskom popustu uz koji se identičan automobil može odvesti kući za malo više od 25.000 KM što je, zaključno sa povoljnim garantnim uslovima, zaista korektna ponuda.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i30 1.4 MPI i Sky plus
Cijena osnovnog benzinskog modela: 27.490 KM
Cijena testnog modela: 29.990 KM (25.490 KM uz akcijski popust)
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, DOHC, 16 ventila, multi-point ubrizgavanje. Radna zapremina 1.368 ccm. Najveća snaga 73,6 kW – 100 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 134 Nm pri 3.500 obr/min. Promjer i hod 72,0 x 84,0 mm.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 6,5J x 16 inča, gume dimenzija 205/55 R16 91H (Hankook Ventus Prime 2).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,7 s. Maksimalna brzina - 183 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 5,8 do 8,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 6,0 l/100 km. Emisija CO2 129 g/km.
Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.465 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 378 do 1.316 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.210 kg. Ukupna dozvoljena masa – 1.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 53 lit.
Serijska oprema testnog automobila: 16-inčne aluminijske felge, aero-metlice brisača, LED dnevna svjetla, hromirani elementi maske hladnjaka, izolator poklopca motora, vanjske ručice na vratima i kućišta grijanih retrovizora u boji karoserije, zadnji spojler sa trećim kočnim svjetlom, zavjesice za blato, zadnji parkirni senzori, pomoćni rezervni točak, Flex progresivni servo-upravljač sa tri različita radna programa, podešavanje upravljača po visini i dubini, komande za audio-uređaj na kožom obloženom upravljaču, vozačko sjedište podesivo po visini, zračni jastuk za vozača i suvozača (sa mogućnošću deaktivacije ispred suvozača), bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, HAC (pomoć prilikom polaska na uzbrdici), aktivni nasloni za glavu podesivi po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje sa osvjetljenjem brave i alarmni uređaj, električni podizači prednjih prozora, tonirana stakla, DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, platnene unutrašnje obloge vrata, priključci za eksterne medije (USB, iPOD, aux), Bluetooth, pepeljara i upaljač, svjetlo za čitanje i pretinac za sunčane naočale, djeljivo zadnje sjedište (60:40), zaštitna mreža za prtljažnik, podešavanje visine snopa svjetala, prednja svjetla za maglu, elektronska blokada motora, 6-stepeni ručni mjenjač, ručni klima-uređaj, radio CD mp3 sa 4 zvučnika, putni kompjuter...
Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.(klix.ba)
Cijena osnovnog benzinskog modela: 27.490 KM
Cijena testnog modela: 29.990 KM (25.490 KM uz akcijski popust)
Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno, DOHC, 16 ventila, multi-point ubrizgavanje. Radna zapremina 1.368 ccm. Najveća snaga 73,6 kW – 100 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 134 Nm pri 3.500 obr/min. Promjer i hod 72,0 x 84,0 mm.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 6,5J x 16 inča, gume dimenzija 205/55 R16 91H (Hankook Ventus Prime 2).
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo-upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 12,7 s. Maksimalna brzina - 183 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 5,8 do 8,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 6,0 l/100 km. Emisija CO2 129 g/km.
Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.465 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika od 378 do 1.316 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila - 1.210 kg. Ukupna dozvoljena masa – 1.820 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 53 lit.
Serijska oprema testnog automobila: 16-inčne aluminijske felge, aero-metlice brisača, LED dnevna svjetla, hromirani elementi maske hladnjaka, izolator poklopca motora, vanjske ručice na vratima i kućišta grijanih retrovizora u boji karoserije, zadnji spojler sa trećim kočnim svjetlom, zavjesice za blato, zadnji parkirni senzori, pomoćni rezervni točak, Flex progresivni servo-upravljač sa tri različita radna programa, podešavanje upravljača po visini i dubini, komande za audio-uređaj na kožom obloženom upravljaču, vozačko sjedište podesivo po visini, zračni jastuk za vozača i suvozača (sa mogućnošću deaktivacije ispred suvozača), bočni zračni jastuci sa zračnim zavjesama, ABS, ESP, HAC (pomoć prilikom polaska na uzbrdici), aktivni nasloni za glavu podesivi po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje sa osvjetljenjem brave i alarmni uređaj, električni podizači prednjih prozora, tonirana stakla, DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, platnene unutrašnje obloge vrata, priključci za eksterne medije (USB, iPOD, aux), Bluetooth, pepeljara i upaljač, svjetlo za čitanje i pretinac za sunčane naočale, djeljivo zadnje sjedište (60:40), zaštitna mreža za prtljažnik, podešavanje visine snopa svjetala, prednja svjetla za maglu, elektronska blokada motora, 6-stepeni ručni mjenjač, ručni klima-uređaj, radio CD mp3 sa 4 zvučnika, putni kompjuter...
Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.(klix.ba)
Nema komentara:
Objavi komentar