četvrtak, 10. studenoga 2016.

zanimljivo

Otvoreno pismo aktuelnom vođstvu Islamske zajednice Bosne i Hercegovine sa sjedištem u Sarajevu!

 Datum: 27.10.2016.

 Dragi naši vjerski predvodnici!

Obraćamo Vam se ispred ogromnog broja visoko obrazovanih mladih ljudi našeg društva koji su još uvijek ovdje sa nama u ovoj našoj lijepoj Bosni i Hercegovini!
Njima treba razlog da ostanu ovdje i da nas ne napuste poput sad već stotina hiljada njihovih vršnjaka, naše djece, koji su otišli u nepoznata svjetska bespuća i ne znamo više ni kako im je u tuđini.
 Duboko smo ubijeđeni da je njihov ostanak u našoj državi od vitalnog kolektivnog interesa i da je to i Vaš iskren interes. Suočeni sa korupcijom u raznim državnim institucijama, vjera u pravdu ovih mladih ljudi je duboko poljuljana, a samim tim se počinjemo plašiti i za njihovo uvjerenje u Božansku pravednost. Želimo vjerovati da će ova naša jedina domovina ozdraviti i od te bolesti i da ćemo se izboriti protiv korupcije i nepotizma uz Božiju pomoć i zalaganja predanih aktivista. Znamo da će ta borba biti duga i zahtijevna, zato očekujemo maksimalnu podršku i pomoć od naše Islamske zajednicvoa. Allah Uzvišeni i Vas pomogao na tom časnom putu! Ono što nas plaši jeste ateizacija ovog našeg prostora, ukoliko Islamska zajednica ne bude reagovala brže i ne počne razmišljati pragmatičnije, a za takav destruktivan proces smo onda krivi apsolutni svi ukoliko ne uložimo vlastiti maksimum!
Ono što očekujemo od Vas, kao vjernici i pripadnici Islamske zajednice, je da pokažete vlastitim primjerom kako se bori protiv korupcije i nepotizma. Sad je historijski trenutak da stupite u akciju i pokažete ostatku društva kako se tretiraju ove društvene anomalije.
S obzirom da nam se već duži vremenski period, posebno nakon par objavljenih radova na FB stranici "Pozitiva psihologija sa aspekta islama" (u kojima smo istakli nedovoljan rad određenih imama na terenu), javlja veliki broj ljudi iz raznih džemata Bosne i Hercegovine, ali i diljem naše prostrane dijaspore, žaleći se na nerad svojih imama i zapostavljanje svojih džematlija, pa i zlostavljanja ili  finansijske prevare, predlažemo da se formiraju neovisne radne grupe - potpuno neutralne - koja će sprovesti objektivne i anonimne ankete u svim našim džematima počevši od naše domovine. Ono što zapažamo je velik strah kod tih ljudi da otvoreno govore o svim ovim problemima jer su mnogi imali loša iskustva u iskrenoj i otvorenoj komunikaciji sa svojim imamima. Doživljavali su razne odmazde, atake na vlastite porodice, huškanja na njih imamima lojalnih džematlija, odstranjivanja iz džemata zbog otvorenog i hrabrog govora itd. itd.

U želji da Vam dočaramo alarmantnost situacije, reći ćemo Vam da nam se javljaju džematlije iz svih dijelova BiH i dijaspore optužujući svoje lokalne imame za mnogobrojne harame!
Da smo u sređenoj državi, gdje vladaju najpravedniji zakoni (Vi to zovete šerijatom), bilo bi tu svega.
Od bičevanih imama, kamenovanih imama, pa i onih koji su zaslužili višestruke smrtne kazne, a najviše onih koji zahtijevaju, stručne razgovore, suspenzije, dokvalifikacije ili prekvalifikacije.

Tu je naravno najviše žalbi na imame koji ne prave nikakve opipljive vrijednosti. Imamo džemate gdje su imami po 20-30 godina na dužnosti (zašto se ne primjeni turski sistem gdje jedan imam ne može ostati u jednom džematu duže od 4 godine?), a ne vidimo da izvode generacije kvalitetnih ljudi koji su u stanju ozbiljnije mijenjati ovo društvo na bolje.

Sigurni smo da ste i sami u toku, da je situacija više nego alarmantna, te smatramo da ovaj historijski trenutak zahtijeva brzo djelovanje. Smatramo da je ovaj potez jako važan, kako bi razlučili imame radnike od imama neradnika, te adekvatno nagradili prve i istakli njihov rad, a sankcionisali nerad ovih drugih.

Uzimajući u obzir opšte nezadovoljstvo naroda, radom same Islamske zajednice, te da to ne izuzima ni njen vrh, smatramo da nam je svima obaveza da aktivno radimo na poboljšanju imidža ove naše najvažnije institucije, koju želimo čuvati od svih pojava koje su nedostojne njenog imena. Već dugo, u očima značajnog dijela ovog našeg, raznim belajima iskušanog naroda, imami su - preciznije efendije i hodže - sinonim za neefikasnost, sporost, zaostala rješenja, dezorjentiranost, pohlepu, neposvećenost poslu, arogantnost, oholost, neobrazovanost, isključivost, prevare raznih vrsta itd.
Smatramo da je nepravedno spram naših časnih imama, koji bdiju nad svojim džematima majčinskim bdijenjem, da ovo društvo sve njih trpa u jedan koš!
Obavezni smo jasno razdvojiti jedne od drugih jer je velika nepravda prema svima, a posebno prema časnoj vjeri islamu koja nas uči da dobro i zlo nisu isto te da smo obavezni adekvatno tretirati i jedno i drugo.

Nakon što se sprovedu navedene ankete u svim našim džematima, prikupe svi relevantni podaci, analiziraju rezultati - naravno od strane objektivnih i neovisnih komisija - želimo jasnu akciju na putu rješavanja ovog gorućeg problema - korupcije i nepotizma u našoj Islamskoj zajednici.
Bilo je već dobronamjernih imama koji su javno i jasno progovorili o navodnoj korupciji u IZ-u, i umjesto da se tim pitanjima ozbiljno bavi IZ, bave se mediji.
Krajnje je vrijeme da se razdvoji žito od kukolja, barem u jednom segmentu našeg društva, te da na taj načim ohrabrimo i sve druge pozitivne promjene u jedinoj nam domovini.

Nadalje, obraćamo Vam se pitanjema: Na koji način Vi uopšte vršite evaluaciju rada Vaših uposlenih? Kako znate njihovu kvalitetu i na osnovu čega nagrađujete npr. najboljeg imama godine? Ko radi, ako uopšte radi, tu evaluaciju i po kojem obrascu?

Naravno tu je i pitanje imama u dijaspori koj su po dvadeset godina u džematima, a ne govore zvanični jezik države u kojoj službuju te im prevode njihove vrijedne džematlije. Sram nas je takvih slučajeva, uzimajući da Vam ovo pismo upućuje omladina koja govori u prosjeku od tri do šest stranih jezika.
Moramo spomenuti i razna prljanja časnih ahmedija, kroz razne TV gatare, koji nude svoje usluge i predstavljaju se kao efendije.
Naravno, svjesni smo i cijele jedne mreže tzv. "džinomafije" tj. dobro uvezanih nadri iscjeljitelja, bez bilo kakvog stručnog obrazovanja, koji operišu našim brojnim džematima - u saradnji sa Vašim uposlenicima - uzimajući napaćenim ljudima, za svoje jako sumnjive usluge, velike novce.
Da li ste svjesni tog problema i šta poduzimate da se on adekvatno reguliše?

Također, veoma smo zabrinuti za pedagoški pristup našoj djeci u mektebima, s obzirom da taj dio imamskih obaveza izvode uglavnom mualime tj. hodžinice i efendinice koje nemaju ni adekvatno vjersko niti pedagoško obrazovanje.
Plašimo da se u tom segmentu džematskog rada našoj djeci čini još uvijek nemjerljiva šteta, te i tu zahtijevamo objektivne komisije koje će redovno mjeriti kvalitetu rada naših imama i mualima sa našom djecom. U toj djeci je, ipak, naša budućnost.

Pitanje hutbi svakog petka je jedno od najbolnijih uzimajući u obzir bezidejnost sadržaja, loš odabir tema i još lošiju preznetaciju istih. Smatramo je da je vrh IZ-a obavezan uvesti nenajavljene kontrole kvalitete hutbi kroz razne redovne inspekcije tako da imami vode računa o tom izuzetno bitnom segmentu vlastitog djelovanja.

Nadalje se nameće pitanje, kada ćemo vidjeti inovativnije pristupe, u radu imama, kao i planski, organizovan rad sa našom omladinom? Zar se briga za našu djecu završava mektebskom naobrazbom? Zar su samo sufara, horovi, bajramske svečanosti, sirmašni godišnjak "Takvim" domet rada vjerske institucije, muslimana ovog prostora?
Mi želimo da ovo naše društvo obogatima sa najmanje deset savremenih naučnih komenatara Kur'ana Časnog, na godišnjem nivou. Naša zlatna omladina, koja je još uvijek ovdje sa nama, ima taj kapacitet. Ali će teško u tome uspjeti ako im se Vi kao časno vođstvo naše Islamske zajednice u potpunosti i iskreno, roditeljski, ne otvorite i ukažete im povjerenje.
Zato Vas molimo da to što prije uradite.
Svjesni da  ste i sami, samo ljudi od krvi i mesa sa svim mahana običnog čovjeka, skloni padovima i velikim oscilacijama Vaših vrlina, mi Vas ne ostavljamo  same u Vašoj časnoj misiji i stavljamo Vam se u potpunosti na raspolaganje kao civilni sektor ovog društva.
Unaprijed i javno iznosimo obećanje, da nas ne zanimaju nikakve pozicije u IZ-u.

Obratite pažnju na vrijedne imame po rubovima RS-a koji su prepušteni sami sebi bez adekvatne  psiho-socijalne mreže podrške na terenu.
Smatramo da odnos prema njima zahtijeva krajnji institucionalni senzibilitet.
Pomoć njima nam mora biti prioritet.

Još jedan trenutak, u našoj modernoj historiji, koji nas je zbunio i na koji još nismo dobili zadovoljavajući odgovor, je Vaše 'puštanje niz vodu' časnog imama Husein efendije Hodžića koji je imao brilijante rezultate u svom džematu i cijelom gradu – izuzetno zahtijevnom Trebinju.
Nije nam jasno zašto ste otpustili tog čovjeka i zašto je on morao otići nevoljku na službu u susjednu državu, Crnu Goru. Molimo Vas za argumentovano objašnjenje.

Drugi, vrlo sličan slučaj je skorašnje napuštanje Bosne i Hercegovine od strane Sulejmana efendije Bugarija, jednog od najplodonosnijih i najvoljenijeg imama koje je ova zajednica ikad imala! On je, također, morao napustiti BiH i otići, zamislite gdje, isto u Crnu Goru.
Molimo Vas za pojašnjenje, jer nama ti ljudi nedostaju.

 Ukoliko ne dobijemo brz i adekvatan odgovor (nadamo se ne odmazdu) naći ćemo se pred iskušenjem brzopletog zaključka, kako su svi ti sporni imami u našim džematima samo refleksija našeg vrha, naše nam Islamske zajednice, koju mi iskreno volimo i kojoj bezuvjetno pripadamo.

Plašimo se da je vrh naše Islamske zajednice taoc hohštaplera, a onda smo obavezni da se adekvatno pozabavimo i tim pitanjima. A što se mora, neće ako Bog da, biti teško.
 Nama je važno da sarađujemo na duge staze, jer znamo da rješavanje ovih pitanja zahtijeva maratonski pristup.
Ukoliko ustrajemo i pristupimo potpuno iskreno i predano, udruženim snagama, vjerujemo da će nas Gospodar pomoći, te nam dati rezultate i plodove našeg rada, od kojih će korist imati cijela država.
Hvala Vam na Vašoj cijenjenoj pažnji.

Edin Tule i mnogobrojna, zlatna mladost, ove nam lijepe države koju želimo čuvati i njegovati, te joj biti na usluzi, sa FB stranice "Islamska psihologija sa aspekta islama" koja broji 20.000 članova

P.S. Slika ispod predstavlja prikaz kako ustvari većinski dio našeg naroda vidi odnos Islamske zajedice i novih mladih generacija. Anketirajte ih, kao što smo i mi, i sve će vam biti jasno.

Nema komentara:

Objavi komentar