“Tradicionalni ekstremisti” – bosanska verzija ISIL-a
Piše: Muhamed Ikanović
Počelo
je sporadičnom “paljbom” po mladićima i djevojkama koji su se vraćali
vjeri, raznim vrstama etiketiranja, vrijeđanja, klasificiranja i
nazivanja pogrdnim imenima, poput “vehabije”, a nastavljalo se opisima: oni koji su pročitali jednu knjigu, oni što imaju upalu imana, plaćenici, duhovne pubertetlije, puritanci itd. Nažalost, bilo je i slučajeva kada su se ovakve riječi znale čuti i sa nekih minbera.
Ovakav
način odnosa pojedinih “ahmedija” (ne)svjesno je utjecao na medije i
široke mase te im trasirao put ka huškačkom i nasilničkom ponašanju
prema određenoj skupini stanovnika BiH. Čovjek se više i ne može sjetiti
uvreda, omalovažavanja, dobacivanja na ulici, izbacivanja iz
kancelarije i drugih vrsta tortura koje je preživio samo zato što želi i
nastoji da prakticira neke sunnete u pogledu čije legitimnosti među
učenjacima svih ehli-sunnetskih mezheba ne postoji spor.
Mediji
su vršili konstantan pritisak i kampanje protiv ove vrste ljudi, tako
da su oni isplivali u prvi plan bosanskohercegovačkih problema. Kakav
god bi se problem spomenuo, “vehabije” bi bile dio njega. Gdje god bi
bilo kakvog nasilništva, prva reakcija bi bila da su to počinile
“vehabije”. Gdje god bi se spomenulo oružje, uz to bi popratni izraz bio
“vehabije”. I tako su se nizali događaji, jedan za drugim. Kome god bi
naumpalo da se brani od nekoga, tvrdio bi da ga torturišu “vehabije”.
Ako bi se neko mlad promijenio i vratio vjeri, bio bi “vehabija”.
Mase
su naučene, a posebno mediji, da određenoj skupini ljudi mogu bilo šta
da pripišu, bez posjedovanja ikakvog argumenta. Bilo gdje u regionu da
neko, s malo ili više brade, napravi problem, za to je kriv i Meho na
vrh Mehurića ili Željeznog Polja. Eto, tako je to bilo, a možemo reći, i
ostalo.
Mnogi
su gradili karijere na slučaju “vehabija”. A često se u stvarnosti
pokazalo da s mnogim od tih zbivanja baš te “vehabije” nemaju nikakve
veze, poput slučaja Piljužići i dr.
U
zadnje vrijeme aktuelan je slučaj napada na jednog imama, za što su
opet optužbe izrečene na račun “bradonja”. Oglasila se i Zajednica i s
pravom osudila napad. Mnoge državne institucije uključene su u istragu,
ali još ništa, ama baš ništa, nije dokazano. Policija šuti, i ništa
konkretno ne kazuje, iako se i iz njihovih zvaničnih izjava može
zaključiti da su i oni krajnje zbunjeni “fantomskim napadima” čiji,
navodni, počinitelj, i nakon tri napada, baš poput sjenke nestaje bez
ikakvog traga. U nedostatku ikakvih konkretnih dokaza, šuti i Zajednica.
Svi su šutjeli a i sada o tome šute, i kada je SIPA, prije tih navodnih
napada, baš tog istog imama obilazila, zbog određenih, “ratnih uloga”.
Zajednica je, najvjerovatnije iz neznanja i neinformiranosti, šutjela i
kada je kod tog istog imama, u njegovoj džamiji i uz njegovo odobrenje,
Bilal Bosnić držao hutbe, isti onaj Bilal čiji su sljedbenici, navodno,
izvršili napad. Niko ga nije pozvao na odgovornost ni zbog njegovog
“pisarsko-zapisivačkog zanata”, po kojem je nadaleko čuven. Ni zbog
njegovih vulgarnih postova koje je objavljivao na svom Facebook profilu u
kojima je bezosjećano vrijeđao koga je stigao. Ni zbog njegovih
kontroverznih hutbi u kojima je na desetine puta demantirao samoga sebe.
Ne pozivaju ga (barem ne javno) na odgovornost ni bosanske patriote
zbog njegovog nedavnog šurovanja sa domaćim izdajnikom Mirsadom Kebom,
kojem je, gle čuda!, (shodno Kebinom svjedočenju u emisiji FACE TV 17.
januara 2015. godine) ispričao povjerljive informacije o fantomskom
ISIL-ovom kampu na terenu Velike Kladuše, o kojem niko osim njih dvojice
nema nikakvih informacija. Ali, kada treba biti dio hajke na spomenute
“bradonje”, onda su svi dobro obaviješteni i niko ne šuti, nego se svi
nešto oglašavaju, a kada shvate da su nekome učinili zulum – nepravdu,
onda opet šute i ne traže halala.
Ono
što sam želio spomenuti jeste taj, nazovimo ga, “tradicionalni
ekstremizam”, koji sve više i jače zaživljava na našim prostorima. Već
odavno se upozorava na govor mržnje koji se širi protiv “bradonja”,
“vehabija” i “selefija”. Već je javna tajna da imamo poznata imena ljudi
koji otvoreno pozivaju na linč i protjerivanje tih ljudi itd. Riječi
koje izgovaraju i pišu takvi pojedinci dosta sliče ISIL-ovim metodama
“rješavanja” problema, samo što ovi ovdje znaju da nisu u stanju da to
sprovode u praksi.
Mnogo
je dokaza koji upućuju na opasnost zuluma i ti dokazi se ne odnose samo
na muslimane, nego na zulum prema bilo kojem čovjeku. U hadisi-kudsijju
Uzvišeni Allah upozorio nas je da je nepravdu zabranio Sebi i da je
zabranjuje i ljudima. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio
nas je da se čuvamo dove onoga kome je učinjen zulum, jer između nje i
Allaha nema zastora. Učenjaci su nas podučili pravilu: Na nepravdu nije
dozvoljeno uzvratiti nepravdom! A za Sudnji dan rečeno je da je to dan
kada neće koristiti imetak ni sinovi, pa neka pouku uzmu oni koji su
razumom obdareni!
Nema komentara:
Objavi komentar